deltagroep

Stichting KOE, waaronder de Bomans valt, biedt alle leerlingen passend onderwijs. Dus ook kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong.  Deze leerlingen hebben vaak meer en andere uitdagingen nodig om het beste uit zichzelf te halen.

De Deltagroep  is ontstaan om te voorzien in een onderwijsbehoefte van leerlingen met een ontwikkelingsvoorsprong en/of  excellente leerlingen. Deze leerlingen worden op vaste tijden en in een vaste groep in de gelegenheid gebracht samen te werken met gelijkgestemden.
De Deltagroep is er voor leerlingen die niet voldoende hebben aan de reguliere lessen, intellectueel meer aan kunnen, niet genoeg uitgedaagd worden en daardoor diverse problemen kunnen ondervinden in hun schooltijd.

In eerste instantie is er binnen de eigen groep voor de leerling mogelijkheid voor verrijking en verdieping. De meerwaarde van de Deltagroep is dat de leerling onder gelijkgestemden is.  Leerlingen voelen zich meer begrepen en hebben vaak andere interesses en gespreksonderwerpen.  Er wordt meer uitdagende leerstof aangeboden die een beroep  doet op hun eigen leer- en werkstrategieën. Bovendien kunnen ze nieuwe vaardigheden en strategieën ontwikkelen.

De Deltagroepen zijn ondergebracht in één of meerdere scholen van de stichting.